Gråt

Dikter av Lars Larsen

Det gråtande barnet

Publicerad 2015-12-11 13:48:00 i Allmänt,

Jag tog min ryggsäck
min sovsäck,
gitarren,
reste på luffen till främmande land.
Främlandet öppnar min ryggsäck,
jag ser ner,
chockad jag vänder mitt ansikte bort.
Där ligger ett gråtande barn.
 
Jag tog mitt papper,
min penna,
min laptop,
skrev ner och sände till Bonniers förlag.
Bonniers visar mitt papper,
jag läser,
chockad jag vänder mitt ansikte bort.
Där ligger ett gråtande barn.
 
Jag tog min kvinna
två bröst
och en mjuk hand,
smekte och lekte mot drömmarnas land.
Drömlandet öppnar min kvinna,
jag ser ner,
chockad jag vänder mitt ansikte bort.
Där ligger ett gråtande barn.
 
Jag tog ett kosmos,
galaxer,
en stjärna,
reste på luffen till Gud Faders land.
Gud Fader öppnar upp kosmos,
jag ser ner,
chockad jag vänder mitt ansikte bort.
Där ligger ett gråtande barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela